Events

 Poster gallery

Photo gallery

Video gallery

10.19.2025
PĂCALĂ


PĂCALĂ

O producție a Asociației AnimaArt

 

adaptarea și regia: Dana Bonțidean

construcție păpuși: Smuczer Alexandru

ilustrația muzicală: Călin Negrea

Distribuția: Paul Sebastian Popa, Alina Mișoc, Leonard Viziteu, Teodora Pintilie, Cristina Secăreanu, Andrei Pleșa

 

În imaginarea spectacolului Păcală am pornit de la citatul lui Creangă: „Nu sunt deștept, dar când privesc în jur prind curaj”.

Natura a contribuit cu daruri de preț la nașterea acestui personaj, erou popular, plin de haz, cu minte isteață, care aduce in prim-plan lumea satului românesc. Este un timp al personajului reimaginat și adaptat perioadei contemporane și pentru că ținta spectacolului este sa bine dispună, am introdus în scenariu, alături de Păcală, o întreagă galerie de personaje din opera lui Creangă: Cocoșul și Boierul din Punguța cu doi bani, Gerilă din Harap Alb, Nică și Pupăza din Amintiri din copilărie, Fata moșului din Fata moșului și Fata babei.

Granița dintre farsă și adevăr, dintre joc și realitate este tema acestui spectacol.

Va așteptăm cu drag!

Dana Bonțidean

 
Durata: 50 min.
Recomandare de vârstă: 3+


10.10.2025
9 RUȘINI şi alte tablouri scandaloase din istoria recentǎ a României


Un proiect Texte Bune în Locuri Nebune, co-produs de Create.Act.Enjoy şi Teatrul Naţional Cluj-Napoca.


Un tip de shadow work istoric teatral. O căutare sub preșul istoriei a întâmplărilor ascunse din rușine, dar care continuă încă să existe și să ne definească din umbra trecutului. Credem că rușinile încetează să mai aibă putere asupra noastră doar atunci când le scoatem la lumină, le discutăm și le acceptăm.

 

dramaturgie: Cosmin Stǎnilǎ, Saşa Ceban, Ionuț Caras

regie: Ionuț Caras și echipa

video: Andrei Cozlac, Radu Marțin

muzicǎ: Magor Bocsárdi

consultanțǎ costume: Mirela Grindean

distribuție: Diana Buluga, Salomeea Rusu, Andreea Șovan, Mălina Andreescu, Raluca Lupan, Ioan Crișan, Adelin Tudorache, Matei Rotaru, Sebastian Topan, Andrei Mărcuță, Alex Hegheduș și Christian Har

ilustrație: Alina Bradu-Pintea

foto & video: Alina Andreea Grigorescu, Raul Stan

design grafic: Cristian Luchian

comunicare și PR: Raluca Bugnar, Salomeea Rusu, Ilinca Humelnicu

management de proiect: Diana Moga

coordonare artisticǎ: Diana Buluga

 

Cluj-Napoca, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei     

Este un spectacol în 2 părți, în seri consecutive și biletul asigură accesul în ambele seri.



Finanțatori: Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN), CONSILIUL JUDEȚEAN CLUJ, UNITER - instituție de utilitate publică (fonduri nerambursabile din timbru teatral)

Sponsori: WINCON, Carbococs Trading SRL, Bistro 1568

Parteneri: Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Asociația FAPTE, Radio Cluj, Teatrul Masca București, Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iaşi, Asociația Forum Apulum, Monica și Ferenc Koós, Orpheum

 

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării. 


09.28.2025
OTHELLO
ÎN CADRUL FESTIVALULUI INTERNAȚIONAL DE TEATRU TRANSILVANIA


OKT/Vilnius City Theater, Lituania

Scenografia: Oskaras Koršunovas, Julija Skuratova

Distribuția:
Oneida Kunsunga-Vildžiūniene, Digna Kulionytė, Saulius Ambrozaitis, Sofija Gedgaudaitė, Karolis Norvilas, Miglė Navasaitytė, Gerda Čiuraitė, Džiugas Gvozdzinskas, Aurelijus Pocius, Džiugas Grinys, Domantas Starkauskas

„Nu cred că este posibil astăzi să punem în scenă «Othello» într-un mod tradițional, deoarece tradiția punerii în scenă a piesei «Othello» a fost acoperită de straturile rasismului, colonialismului și patriarhatului, pe care astăzi le considerăm inacceptabile. Aceste straturi par să ascundă complet adevăratul sens al piesei «Othello» de Shakespeare, care, la fel ca alte tragedii shakespeariane, este coliziunea dintre tradițional și modern (...)
În aceste vremuri, uniunea dintre Othello și Desdemona, abandonând diferențele rasiale, ar putea fi numită netradițională. În zilele noastre, noi, în Lituania, experimentăm coliziunea dintre familia tradițională și cea netradițională, precum și problemele legate de gen. Este practic coliziunea dintre tradițional și modern, care se repetă în Europa încă din Evul Mediu, iar matricea sa este vizibilă în tragediile lui Shakespeare. Această dilemă explică alegerea femeii de culoare în rolul lui Othello. Ne permite să simțim limitele tradiționale pe care Desdemona le-a depășit. Pe de altă parte, dacă în epoca shakespeariană era normal ca bărbații să interpreteze femei, astăzi ar trebui să fie normal ca femeile să interpreteze bărbați.” - Oskaras Koršunovas


Spectacolul va fi în limba lituaniană cu supratitrare în limba română.


09.27.2025
CEALALTĂ OFELIA
ÎN CADRUL FESTIVALULUI INTERNAȚIONAL DE TEATRU TRANSILVANIA


Un one woman show construit pe caracterul actriței clujene Ramona Atănăsoaie, după o nuvelă de Gertrud Fussenegger.

O producție Teatrul Nomad.

Regia: Cristian Nedea

Un scaun pe o scenă goală, o viață (sau mai multe?) concentrate într-o singură oră. Aici, Ofelia noastră continuă să trăiască în umbra lui Hamlet, se definește pe sine ca personaj în această tensionată şi în acelaşi timp fascinantă relaţie, care revine constant în prim plan. Dar o Ofelie care abia acum îndrăznește să-și revendice statutul de personaj principal pe nedrept lăsat în urmă, dând voce frustrărilor acumulate, contestându-și creatorul, William Shakespeare, pe care nu se sfiește să-l acuze de misoginism. Monologul este extrem de dens şi profund ca scriitură, conceput într-o cheie postmodernă, amalgamînd inserturi din Hamlet, interpretări literare şi în acelaşi timp psihologice ale celorlalte voci din piesă, ipoteze provocatoare despre gândurile şi faptele lor, despre existenţa unor figuri din epocă - regina Elisabeta - şi nu mai puţin spectrul lui Shakespeare, bîntuindu-şi personajele.

Protagonista îşi contrazice creatorul, iar între ei irumpe tot vîrtejul de gînduri, de amintiri, de provocări și revolte, pentru că William nu-şi lasă personajele în pace.

Umbrele lor se sparg de stîncile de la Elsinore, vocile se adâncesc în nisipul adus de valuri… iar restul e tăcere!